CSR- Corporate Social Responsibility
Stowarzyszenie działa w duchu społecznej odpowiedzialności biznesu. Jesteśmy wszyscy odpowiedzialni za środowisko naturalne naszej planety. Bierzemy czynny udział w procesie transformacji systemów energetycznych i ciepłowniczych. Pomagamy przejść transformację przedsiębiorstw ciepłowniczych bo wiemy ,że jest to niezbędne każdego. Przyczyniamy się do zmiany toku myślenia poprzez cykliczne szkolenia, warsztaty, kongresy. Jednoczymy organizacje, budujemy wspólna odpowiedzialność za interes społeczny. Integrujemy i budujemy coraz większe zaangażowanie w sprawy społecznie ważne. Aktywność w przestrzeni społecznej oraz wspieranie lokalnych inicjatyw pomaga tworzyć najwyższe standardy jakościowe, skierowane na potrzeby klientów oraz środowisko naturalne. Członkowie stowarzyszenia mają możliwość kreowania odpowiedzi na społeczne zapotrzebowania i oczekiwania. Mają możliwość podejmowania decyzji biznesowych zgodnych z interesem ogółu. Mają możliwość ekspansji swoich organizacji, w duchu zrównoważonego rozwoju. Dostrzegamy naszą wspólną przestrzeń i otwieramy się na kształtowanie takiego otoczenia w ,którym wszyscy chcemy funkcjonować. Poza realizacją wskazanych powyżej misji pomagamy Państwu w projektowaniu i skutecznym wdrożeniu systemu społecznej odpowiedzialności biznesu zgodnego z wymaganiami normy SA 8000 lub ISO 26000.
Projektowane przez nas systemy definiują społeczną odpowiedzialność jako wpływ podejmowanych przez Organizację decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko, poprzez przejrzyste i etyczne zachowanie w siedmiu obszarach:
Ład organizacyjny.
Prawa człowieka: należyta staranność, sytuacje zagrożenia praw człowieka, unikanie współudziału /udzielania pomocy w działaniach niezgodnych z prawem, rozpatrywanie skarg, dyskryminacja i grupy szczególnie wrażliwe, prawa obywatelskie, gospodarcze, społeczne i kulturalne, fundamentalne zasady i prawa w pracy.
Praktyki z zakresu pracy: zatrudnienie i stosunki pracy, warunki pracy i ochrona socjalna, dialog społeczny, BHP, rozwój człowieka i szkolenia w miejscu pracy.
Środowisko: zapobieganie zanieczyszczeniom, zrównoważone wykorzystanie zasobów, łagodzenie skutków oraz adaptacja do zmian klimatu, ochrona środowiska, różnorodność biologiczna i przywracanie siedlisk przyrodniczych.
Uczciwe praktyki operacyjne: przeciwdziałanie korupcji, odpowiedzialne angażowanie się w działalność polityczną, uczciwa konkurencja, promowanie społecznej odpowiedzialności w łańcuchu wartości, poszanowanie praw własności.
Zagadnienia konsumenckie: uczciwy marketing, prawdziwe i obiektywne informacje oraz uczciwe praktyki dotyczące umów, ochrona zdrowia i bezpieczeństwo konsumentów, zrównoważona konsumpcja, obsługa konsumenta, wsparcie oraz reklamacje i rozstrzyganie sporów, ochrona danych i prywatność konsumenta, dostęp do podstawowych usług, edukacja i świadomość.
Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej: zaangażowanie społeczne, edukacja i kultura, tworzenie miejsc pracy i rozwijanie umiejętności, rozwój i dostęp do technologii, tworzenie bogactw i dochodu, zdrowie, inwestycje społeczne.
Zakres przykładowej usługi:
Zakres usługi może składać się z następujących po sobie etapów lub wariantów: Audyt zgodności z mającymi zastosowanie wymaganiami prawnymi dla określonych obszarów odpowiedzialności społecznej (np.: ochrona środowiska, BHP, prawo pracy, prawa człowieka, prawa konsumenta, uczciwa konkurencja, przeciwdziałanie zagrożeniom korupcyjnym).
- Opracowanie raportu z zaleceniami do realizacji w celu uzyskania pełnej zgodności z wymaganiami normy ISO 26000.
- Wdrożenie systemu odpowiedzialności społecznej uwzględniającego wytyczne ISO 26000, polegającego na dostosowaniu funkcjonujących w firmie systemu odpowiedzialności społecznej do wytycznych przedstawionych w ISO 26000.
- Optymalizacja podejmowanych społecznie działań, dostarczenie rozwiązań.
- Szkolenie z zakresu wytycznych dotyczących odpowiedzialności społecznej przedstawionych w ISO 26000 oraz sposobie ich implementacji i stosowania.
- Kompleksowe wsparcie w zakresie utrzymywania i doskonalenia systemów odpowiedzialności społecznej.